Poprad dag 6 - Reisverslag uit Poprad, Slowaakse Republiek van poprad zernike - WaarBenJij.nu Poprad dag 6 - Reisverslag uit Poprad, Slowaakse Republiek van poprad zernike - WaarBenJij.nu

Poprad dag 6

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg poprad

14 Oktober 2016 | Slowaakse Republiek, Poprad

Poprad dag 6.
Op woensdagavond is er door de Slowaakse leerlingen een afscheidsfeest georganiseerd. Er is een DJ en de leerlingen vermaken zich prima op de dansvloer. In de rustigere hoekjes wordt er gewerkt aan de onderlinge verstandhoudingen.
Hoewel sommigen tot laat op het feestje zijn, is toch iedereen de volgende ochtend weer aanwezig. Met de bus rijden we naar Kezmarok. In dit historische stadje gaan we 2 kerken bekijken. De gidsen spreken blijkbaar geen Engels, dus krijgt 1 van de Slowaakse leerlinge een A4-tje in anden gedrukt. Zij leest de informatie over de 350jr oude kerk voor. Daarna mogen we even kort rondkijken. Het bijzondere karakter van deze door Unesco gesteunde bouwwerken komt niet echt uit de verf. Na een korte wandeling naar een kasteeltje is er nog even vrije tijd. Gelegenheid voor weer een kopje koffie met een gebakje ( wat ook hier bijna niets kost).
Buschauffeur Kees brengt ons terug naar Poprad. We worden afgezet bij winkelcentrum Max. Hier gaan we bowlen en krijgen we allen een lunch aangeboden. Terwijl een deel van de groep de ene spare na de ander strike gooit, krijgt de andere groentesoep gevolgd door kipfilet met aardappeltjes en een beetje salade. De rest van de middag is iedereen vrij. Tijd om de tas in te pakken, te shoppen, te chillen in de New Chicagobar etc.
Om 18u gaan de meesten zwemmen in Aquacity. Heerlijk warm water om te ontspannen voor de terugreis. Een klein deel gaat naar een filmfestival met documentaires over bergen.
Om 21.30u staat de bus gereed voor vertrek. Er wordt nog flink wat geknuffeld voor we beginnen aan de reis naar Nederland.