poprad dag 5 speurtocht - Reisverslag uit Poprad, Slowaakse Republiek van poprad zernike - WaarBenJij.nu poprad dag 5 speurtocht - Reisverslag uit Poprad, Slowaakse Republiek van poprad zernike - WaarBenJij.nu

poprad dag 5 speurtocht

Door: Julius

Blijf op de hoogte en volg poprad

14 Oktober 2016 | Slowaakse Republiek, Poprad

Poprad speurtocht

Woensdag was er ook een speurtocht. De opdracht was om op 9 verschillende plekken een selfie of foto te maken met een gebouw, monument of iets anders speciaals. Je deed dit in de groepjes waarmee je ook de international day workshop geeft. He groepje dat de meeste of de beste foto’s had won een prijsje. Wanneer we vertrokken vanaf het treinstation was het nogal een beetje chaotisch, we hadden geen idee waar we als eerste heen moesten. Na wat discussie gingen we maar gewoon op pad. Als eerste kwamen we bij een kerk, maar deze was dicht. We moesten alleen wel een selfie maken met een altaar binnen in de kerk, dus dat werd lastig. Wij hadden alleen een Slowaak bij zich die iets achter de hand had: een opa die de sleutel had van die kerk. En zo gauw de andere groepjes weg waren gingen wij snel naar binnen. Op een zuil stond: geen foto’s maken. 2 minuten later maakte dezelfde opa van ons een foto, midden in de kerk. Nadat we hem hadden bedankt moesten we nogal een eindje gaan lopen, alleen hadden wij weer een andere Slowaak bij ons en haar vader had een taxibedrijf. Dus wij werden opgehaald door een taxi, gratis! Een van onze opdrachten was een selfie maken met een politieagent. Dus het eerste wat Mariël doet wanneer ze een politieauto ziet: aanhouden! Maar juist op dat moment komt de taxi en moeten we weg, dus onze politieagenten-selfie wordt door een ander groepje opgeëist. Wij willen alleen nog wel een selfie met een politieagent, dus wij met de taxi naar het politiestation. En wat doen we? We lopen direct het eerste en beste gebouw van de politie binnen en vragen naar twee politieagenten, het bleek echter een soort van staatspolitie te zijn waar geen politieagenten waren, dus wij lopen een echt politiestation binnen, en natuurlijk wat doen we: we vragen naar politieagenten. De vrouw achter de balie verwijst ons door naar een kamertje van de politie. En wij bellen via de intercom: zou u met ons op de foto willen voor een schoolopdracht en hij zegt nee. Dus wij balen, maar wat doet hij nou, hij komt uit het politiekamertje, zegt dat hij niet op de foto gaat maar dat hij een politieauto met twee politieagenten heeft opgeroepen en dat ze er in 10 minuten zijn! En ja hoor, 10 minuten later komt er een politieauto aanrijden met twee politieagenten. We hadden echter geen fotograaf dus wat doen de agenten? Ze vragen om assistentie vanuit het politiestation! En een paar minuten later komt er een politieagent aanlopen die even van ons en de politieagenten een foto maakt. We waren verbaasd, maar het was geweldig. We hebben ze nog even vriendelijk bedankt waarnaar we weer verder liepen. Nadat we de andere plekken hadden gefotografeerd keerden we weer terug (met een taxi) naar de school. Wij wonnen, want wij hadden de beste foto en verhaal. En dit was onze prijs voor onze speurtocht: een doosje chocolaatjes.
Jip, Mariël, Julius, Kamila, Timeá en